Căștile de realitate mixtă ale Apple vor avea un cadran fizic pentru trecerea la o perspectivă a lumii reale, un acumulator montat pe talie, motoare mici pentru a ajusta automat lentilele și multe altele, potrivit The Information.

Raportul publicat recent dezvăluie o gamă largă de caracteristici specifice inedite pentru cască, printre care o baterie montată pe talie, conectată prin intermediul unui cablu de alimentare magnetic, de tip MagSafe, la banda de protecție a căștii. O încărcare a bateriei nu durează mai mult de două ore.

Căștile vor veni cu un design care utilizează aluminiu, sticlă și fibră de carbon pentru a reduce dimensiunea și greutatea produsului. De asemenea, un cadran mic, asemănător cu Digital Crown, situat în partea dreaptă, le va permite utilizatorilor să facă rapid tranziția între lumea virtuală și cea fizică. Spre deosebire de Apple Watch, acesta nu va oferi feedback haptic.

Apple a dezvoltat diferite benzi de fixare pe cap, inclusiv una realizată dintr-un material similar cu bentițele sport ale Apple Watch, cu difuzoare încorporate.

Căștile vor fi prevăzute și cu motoare mici pentru a-și ajusta automat lentilele interne, oferind cel mai mare câmp vizual posibil pentru fiecare persoană în parte. Produsul ar urma să asigure un câmp de vizualizare de 120 de grade, mai mare decât câmpul de vizualizare de 106 grade al Meta Quest Pro.

Produsul va include două procesoare, ambele fabricate cpe un proces de 5 nm, ceea ce înseamnă că nu beneficiază de progresele pe care le-ar putea oferi alte cipuri Apple ce vor fi lansate în cursul acestui an.

Primele prototipuri ale căștilor foloseau baterii externe mari, concepute pentru unelte electrice, legate de talia purtătorului, înainte ca Apple să integreze bateria direct în banda pentru cap, precum Meta Quest Pro. Începând cu 2022, Apple ar fi mutat sursa de alimentare înapoi pe un acumulator care va fi purtat de utilizator prins pe talie, conectat prin intermediul unui cablu la banda de fixare pe cap.

Nu ne așteptăm ca headsetul să fie însoțit de un controler dedicat jocurilor, iar Apple se pare că nu s-a concentrat în mod substanțial asupra software-ului pentru acest dispozitiv, deoarece Unity ar putea fi primul partener care să ofere experiențe VR complete pe acest dispozitiv.

Pentru și mai multă precizie, fiecare ochi este urmărit de cel puțin o cameră, ceea ce permite căștii să arate exact direcția privirii utilizatorului pe un avatar. De asemenea, urmărirea ochilor permite căștii să economisească energie prin redarea imaginilor la rezoluție maximă doar acolo unde este concentrat cel care le folosește. Mai mult de 12 camere și senzori captează atât expresiile faciale, cât și mișcările corpului, inclusiv ale picioarelor utilizatorului.

Raportul citat arată că furnizorul Apple, Pegatron, a asamblat anul trecut mii de unități prototip ale căștii la o fabrică de lângă Shanghai, după ce a intrat în etapa de testare pentru validare tehnică.

Apple ar fi discutat despre stabilirea prețului căștii la aproximativ 3.000 de dolari sau mai mult, în funcție de configurația sa, arată sursa citată. Așadar, produsul nu va fi deloc accesibil, însă rămâne de văzut dacă va merita acest preț. 

_________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro:

Share articol: