Comerțul online s-a dezvoltat puternic în România în ultimii ani, dar această dezvoltare a crescut semnificativ și concurența dintre retaileri. Utilizatorii de e-commerce au acces la tot mai multe variante de unde să facă achiziții online, de la e-shop-uri clasice la platforme de tip market place. Mai mult decât atât, vorbim despre piețe internaționale, cel puțin la nivel de Uniunea Europeană fiind simplu inclusiv din punct de vedere fiscal să fie realizate vânzări către utilizatori din orice țări componente. 

Provocare sau oportunitate?

Fiecare magazin online își poate folosi resursele în mod optim pentru a încerca să cucerească o parte din imensa piață digitală. Agenții românești de profil sunt tot mai multe, aliați ai comercianților în cursa spre performanță în comerț electronic. Cei de la Danco Vision, agenție full service cu accent pe marketing online, oferă astfel de servicii încă din anul 2006, adaptându-și mereu gama de servicii pentru a ține pasul cu cerințele pieței. "Concepem strategii de performance marketing multi-channel care să rezoneze cu brandul și audiența clientului. Oferim, în mediul online, planuri de activitate gestionate complet, strategie și generare de conținut, mobilizarea blogger-ilor și distribuire de conținut video", spun cei de la Danco Vision.

Unul dintre segmentele cele mai efervescente în acest moment în marketingul online este cel reprezentat de optimizare seo. Afișarea rezultatelor în motoarele de căutare nu este întâmplătoare și poate fi influențată în multe moduri de acțiunile unui magazin online, prin strategia aplicată alături de agenția cu care lucrează. Este nevoie de implementarea unor mecanisme complexe de optimizare seo, atât pe website, cât și prin link building.

Social Media Marketing nu poate fi ignorat

În 2022, un alt domeniu de acțiune accelerată pentru promovarea magazinelor online este reprezentat de marketingul asociat rețelelor de socializare. Utilizatorii petrec foarte mult timp în social media, acolo pot interacționa în mod natural cu brandurile și pot fi influențați să adopte decizii de achiziție pentru produse și servicii. Campanii Facebook Ads, campanii pe Instagram, pe YouTube, LinkedIn Ads, chiar Waze Ads - acestea se adaugă clasicelor campanii Google Ads.

Pentru rezultate rapide, cu date măsurabile pentru maximum de eficiență, se apelează tot mai mult la campanii ppc - Pay Per Click. Realizate în mod profesionist, astfel de campanii presupun mai întâi identificarea oportunităților din mediul online potrivite unui anumit brand, printr-un audit PPC. Se analizează care sunt cele mai potrivite cuvinte cheie care pot genera conversii, se dezvoltă strategii în funcție de obiective și de bugetul disponibil.

"Echipa de creație va realiza imagini și copy-uri cu CTA-uri puternice. Implementăm campania având în vedere audiența relevantă pentru produsele și serviciile tale. Monitorizăm și optimizăm campaniile în permanență pentru a ne atinge obiectivele. Vei fi informat constant despre performanța campaniilor de PPC", explică reprezentanții agenției digitale mai sus menționate, pe website-ul oficial dancovision.ro.

Pentru vânzări sau chiar și pentru creșterea notorietății, marketingul PPC este o soluție foarte utilă în mediul digital. Astfel de mecanisme au rezultate clare, simplu de măsurat, pentru acțiune în consecință, deci pentru optimizarea performanțelor în "ringul" online.

Campaniile pay per click permit monitorizarea interacțiunii, se pot pune în practică campanii cu audiențe de remarketing prin care se retarghetează persoanele care au interacționat deja cu website-ul. Astfel, crește șansa de a efectua conversii, de a transforma vizitatori în clienți - consumatori.

Tot mai multe magazine online aleg să vândă produsele și serviciile și pe platforme de tip market place și de asemenea să folosească instrumente de marketing afiliat și de influencer marketing.

Share articol: