Meta a primit încă o amendă din partea Uniunii Europene, de aproximativ 390 de milioane de euro, după ce autoritățile au stabilit că gigantul a impus în mod ilegal utilizatorilor Facebook, Instagram și WhatsApp să accepte reclame personalizate. 

Compania ar fi încălcat regulile GDPR cerând permisiunea de a colecta date pentru targetarea reclamelor, condiționând utilizarea platformelor prin acest criteriu.

Decizia UE sugerează că Meta va trebui să le permită utilizatorilor să aleagă dacă acceptă sau nu reclame personalizate. Într-o declarație, reprezentanții Meta s-au declarat „dezamăgiți" de această decizie și au considerat că abordarea sa existentă respectă regulile GDPR.

Dacă Meta pierde apelul pe care și-a propus să-l formuleze, compania riscă să piardă și o cantitate semnificativă de venituri, deoarece oamenii ar urma să fie expuși la mai puține reclame pe care este probabil să dea click.

Cu toate acestea, este puțin probabil ca UE să dea înapoi. Comisia irlandeză pentru protecția datelor, care reglementează activitatea Meta în UE, a amendat în mod repetat compania în ultimul an și jumătate. În septembrie, DPC a aplicat Meta o amendă de 405 milioane de euro pentru setările de confidențialitate dedicate copiilor, pe Instagram, iar în noiembrie a aplicat o sancțiune de 265 milioane de euro pentru că nu ar fi reușit să protejeze utilizatorii împotriva extragerii de date. Oficialii doresc ca Meta să își schimbe modul de operare, iar această ultimă decizie nu face decât să sporească presiunea asupra companiei. 

__________________________________________________________________________________________________

Urmăriți emisiunile preferate pe protvplus.ro:

Share articol: