Planeta e atât de fierbinte că aici există elemente întâlnite în mod normal numai în stele.

KELT-9b este o planeta complet diferită de tot ce au descoperit până acum astronomii. Atmosfera ei atinge peste 4.300 de grade Celsius.

Este atât de cald încât aici există fier și titan sub formă de vapori, elemente întâlnite de obicei, în această stare, numai în stele.

Planeta este de trei ori mai mare ca Jupiter, dar densitatea ei este mult mai redusă, de aceea elementele grele pot exista sub formă de vapori.

Practic, această planetă este mai fierbinte decât unele stele observate, iar acest lucru îi ajută pe oamenii de știință să înțeleagă cum este afectată atmosfera unei planete în condiții extreme.

Temperatura este atât de ridicată pentru că planeta se află foarte aproape de steaua ei, la o distanță de 30 de ori mai mică decât Pământul față de Soare. În plus, steaua KELT-9 este o stea albă foarte fierbinte, atingând temperaturi de peste 10.000 de grade Celsius.

Planeta se află atât de aproape de stea încât o înconjoară complet în doar 36 de ore.

Bizara planetă a fost descoperită de o echipă de astronomi de la Universitatea din Berna și de la Universitatea din Geneva.

Pentru studiul lor, cercetătorii au folosit un spectograf. Astfel, ei au putut observa orbita planetei în jurul stelei sale, care se află la o distanță de 650 de ani-lumină de noi.

Astronomii au analizat spectrul de lumină emis de stea înainte și în timp ce planeta trece prin fața ei. În acest fel au putut afla din ce este compusă atmosfera planetei. Printre elementele sub formă de vapori identificate se numără fierul și titanul.

Exoplanetele de acest fel, care sunt foarte fierbinți, sunt greu de observat, pentru că sunt foarte puține și se află departe de noi.

În comparație, cea mai fierbinte planetă din sistemul nostru solar, Venus, are la suprafață de temperatură de numai 462 grade Celsius. Adică este de 10 ori mai rece decât KELT-9b.