Tyrannosaurus rex este o specie iconică de dinozaur și, potrivit unui nou studiu, până la 1,7 miliarde de astfel de bestii au cutreierat Pământul înainte de o întâlnire nefericită cu un asteroid.

Este nevoie de o mulțime de cifre pentru a afla acest lucru - de la calcularea duratei medii de viață la maturitatea sexuală și până la numărul de ouă de T. rex care au supraviețuit, totul trebuie calculat și luat în considerare pentru a ajunge la o estimare.

Deși 1,7 miliarde este, fără îndoială, o cifră mare, este cu aproximativ 800 de milioane de dinozauri mai puțin decât estimarea la care a ajuns un studiu din 2021. Cea mai recentă analiză se bazează pe cele mai recente informații pe care le avem despre creșterea și reproducerea dinozaurilor și pare a fi cea mai exactă.

„Spre deosebire de modelul meu, timpul de generare, precum și speranța de viață, ratele brute de reproducere și valorile de reproducere ale indivizilor calculate din modelul anterior, toate acestea contraziceau puternic înțelegerea noastră actuală a biologiei lui T. rex și a altor teropode", scrie ecologistul evoluționist Eva Griebeler de la Universitatea Johannes Gutenberg din Mainz, Germania.

Pe scurt, noile calcule sugerează o rată de supraviețuire mai mică a T. rex, mai puține generații în total și o cantitate redusă de depuneri de ouă. Dispunem de date destul de relevante cu privire la acești factori, pe baza unor studii detaliate ale fosilelor și a unor comparații cu specii din zilele noastre despre care oamenii de știință cred că au păstrat anumite trăsături ale dinozaurilor.

Griebeler și-a testat modelul pe baza datelor privind 23 de specii diferite de reptile, păsări și mamifere existente și a constatat că a prezis destul de bine numărul de populații în comparație cu modelul anterior. Acest lucru sugerează că ar trebui să funcționeze și pentru Tyrannosaurus rex.

Vestea bună este că unul dintre autorii din spatele estimării din 2021, paleontologul Charles Marshall, de la Universitatea din California, Berkeley, aprobă noua lucrare: el a declarat pentru Live Science că ultima cifră este „mai realistă".

Pe lângă faptul că s-a ajuns la această cifră uriașă de 1,7 miliarde, cercetarea sugerează, de asemenea, că am găsit un procent minuscul din rămășițele lui T. rex. De ce acest procent este atât de mic - și unde se află toate celelalte oase - este o întrebare pentru un studiu viitor.