Dintre milioanele de asteroizi din sistemul nostru solar, există o fracțiune foarte mică despre care se știe că ar putea lovi Pământul. Dar oamenii de știință au descoperit unul nou în urmă cu doar două săptămâni, care până acum pare să prezinte unul dintre cele mai mari riscuri dintre toți.

Asteroidul, cunoscut sub numele de 2023 DW, a fost descoperit pentru prima dată abia pe 26 februarie, potrivit Agenției Spațiale Europene. Acum a fost adăugat pe lista de risc a agenției, un catalog de obiecte spațiale care ar putea avea un impact asupra Pământului, iar datorită a ceea ce au văzut oamenii de știință până acum, ocupă în prezent primul loc, drept cea mai mare amenințare la adresa planetei noastre.

Cercetătorii cred că are un diametru de aproximativ 50 de metri - cam cât lungimea unei piscine olimpice - dar au spus că inexactitățile ar putea fi destul de mari. Totuși, aceștia spun că, în acest moment, „calculele arată că șansele de coliziune sunt extrem de improbabile, fără niciun motiv de îngrijorare publică". În prezent, ESA estimează că asteroidul are o șansă de 1 la 607 de a lovi Pământul.

Cel mai devreme asteroidul ar putea avea un impact potențial cu Pământul abia peste două decenii. Potrivit Agenției Spațiale Europene, se preconizează că 2023 DW ar putea lovi planeta de Ziua Îndrăgostiților, în 2046. De asemenea, are potențialul de a se lovi în zilele de Valentine's Days ulterioare - din 2047 până în 2051, potrivit listei de risc.

„Adesea, atunci când noi obiecte sunt descoperite pentru prima dată, este nevoie de mai multe săptămâni de analiză a datelor pentru a reduce incertitudinile și a prezice în mod adecvat orbitele lor cu ani în viitor".

Astronomul Piero Sicoli a declarat că el crede că există „o șansă din 400" ca asteroidul să aibă într-adevăr un impact. „Cu siguranță, această posibilitate va fi în curând exclusă", a scris el pe Twitter săptămâna trecută. „Cu toate acestea, ca un exercițiu, am calculat unde ar putea cădea asteroidul dacă acest lucru ar avea loc".

O hartă a calculelor sale - care s-ar putea schimba în timp - arată că, în cazul în care s-ar ciocni cu Pământul, asteroidul ar putea cădea oriunde între Oceanul Indian și chiar lângă coasta de est a Statelor Unite.