Oamenii de știință au descoperit o gamă vastă de galaxii ascunse, care ar putea schimba modul în care înțelegem cum funcționează universul.

Galaxiile misterioase, care nu erau cunoscute anterior cercetătorilor, au fost descoperite cu ajutorul unei noi abordări care le-a permis astronomilor să privească mai profund ca oricând în univers.

Astronomii descriu această descoperire ca o „cameră plină de comori”, reprezentând un set imens de galaxii. Aceste galaxii ar putea ajuta la rezolvarea câtorva dintre cele mai profunde și fundamentale întrebări legate de univers, inclusiv misterul găurilor negre și misterul din jurul materiei întunecate, scriu jurnaliștii de la The Independent.

Unii cercetători au crezut că astfel de galaxii ascunse ar putea exista în univers. Dar acum chiar au fost descoperite și astronomii trebuie să regândească modul în care funcționează universul.

Cercetătorii au folosit mai multe diferite observatoare pentru a putea privi în spațiu și pentru a descoperii acest nou set de galaxii. Acestea sunt foarte departe de Pământ și nu pot fi observate cu ochiul liber, dar nici cu telescopul Hubble. Pentru a realiza descoperirea, oamenii de știință au apelat la Atacama Large Millimeter/submilimeter Array.

„Este pentru prima dată când se descoperă un număr atât de mare de galaxii. Acestea erau invizibile pentru noi. Această constatare contravine modelelor actuale pentru acea perioadă de evoluție costmică și va ajuta la adăugarea unor detalii care lipseau până acum", a spus Tao Wang, cercetător la Universitatea din Tokyo.

Oamnii de știință speră să folosească aceste noi informații pentru a afla mai multe despre universul însuși. Aceștia vor căuta să înțeleagă găurile negre supermasive. „Galaxiile sunt conectate strâns și cu distribuția materiei întunecate invizibile. Acest lucru joacă un rol în conturarea structurii și distribuției galaxiilor", a declarat și profesorul Kohno, un alt cercetător care a participat la această descoperire.