Cercetatorii studiaza modul prin care oamenii pot trait mai mult.

Eternul tel al cercetatorilor, de a prelungi durata de viata a oamenilor si de a lupta impotriva unor boli groaznice, este la un pas sa fie descoperit. Raspunsul este dat de mamiferul cu cea mai mare durata de viata din intreaga lume - balena traieste pana la 200 de ani si are in ADN gene care duc la evitarea unor boli grave, inclusiv cancerul!

Cercetatorii spera sa prelungeasca viata oamenilor dupa aceasta descoperire, scriu cei de la Daily Mail. Studiind genele Balaena mysticetus, cercetatorii au descoperit ca aceste gene pot rezista cancerului si sa repare daunele asupra ADN-ului.

Majoritatea mamiferelor mor inainte de implinirea a 100 de ani, cercetatorii incercand de mult timp cum de acest tip de balena traieste mai mult si reuseste sa evite bolile de inima si cancerul. Studii separate in Marea Britanie si Statele Unite au reusit sa faca o 'harta' a sistemului genetic al Balaena mysticetus si le-a permis cercetatorilor sa identifice acele gene specifice legate de longetivitatea vietii lor.

Joao Pedro de Magalhaes, cel care a condus studiul in Marea Britanie, spune ca aceasta descoperire poate face ca aceste gene sa fie folosite pentru a prelungi viata oamenilor. Cercetator la Universitatea din Liverpool, el cauta fonduri pentru a insera aceste gene in soareci si sa vada daca le imbunatateste rezistenta la boli.

"Urmatorul meu experiment ideal este sa iau genele de la acest tip de balena si sa le pun intr-un soarece pentru a vedea daca acesta va trai mai mult si va fi protejat impotriva cancerului. Daca se va intampla ce ma astept eu sa se intample, atunci putem sa ne gandim la moduri de a transmite cunostintele pentru a avea efect la oameni" spune acesta. In luna octombrie, cercetatori de la Harvard Medical School au publicat un raport despre genele Balaena mysticetus, rezultatul fiind similar cu cel al studiului din Marea Britanie.