Galaxia intunecata a fost prezisa de oamenii de stiinta, dar n-a fost vazuta niciodata pana acum

Astronomii de la ESO (Organizatia Europeana pentru Cercetari Astronomice din Emisfera Sudica) au realizat prima fotografie a unei galaxii intunecate. Observarea galaxiei a fost posibila cu ajutorul telescopului VLT (Very Large Telescope). Galaxia "invizibila" este de dimensiuni relativ mici, puternic gazoasa si face parte din Universul timpuriu.

"Pentru prima data, galaxia intunecata, o faza incipienta a formarii galaxiei, prezisa in teorie, dar neobservata pana acum, a fost reperata", a declarat Simon Lilly. "Folosind un telescop VLT, o echipa internationala crede ca a detectat aceste obiecte ce nu pot fi sesizate, prin iluminarea de catre un quasar."

"Cu acest studiu am realizat un pas important in descoperirea si intelegerea etapelor initiale ale formarii galaxiilor", au mai adaugat Sebastiano Cantalupo, un alt cercetator ESO.

Din ESO fac parte: Austria, Belgia, Brazilia, , Republica Ceha, Danemarca, Elvetia, Franta, Finlanda, Germania, Italia, Marea Britanie, Olanda, Portugalia, Spania si Suedia, potrivit cotidianul britanic The Telegraph.