Reprezentantul NASA, Bill Nelson, a declarat că agenția va dezvălui pe 12 iulie „cea mai detaliată imagine a Universului nostru care a fost realizată vreodată", datorită telescopului spațial James Webb, recent devenit operațional.

„Este mai departe decât a privit vreodată omenirea", a declarat Nelson în timpul unei conferințe de presă la Space Telescope Science Institute din Baltimore.

O minune a ingineriei, Webb este capabil să privească mai departe în cosmos decât orice alt telescop de până acum, datorită oglinzii sale primare enorme și instrumentelor care se concentrează pe infraroșu, permițându-i să capteze imagini chiar și în zone acoperite de praf și gaze.

Astfel, telescopul poate să aibă o perspectivă în timp până la momentul Big Bang, care a avut loc acum 13,8 miliarde de ani. În prezent, cele mai vechi observații cosmologice datează de la 330 de milioane de ani distanță de Big Bang, dar având în vedere capacitățile lui Webb, astronomii cred că vor depăși cu ușurință acest record.

O veste foarte bună este aceea că telescopul ar putea rămâne operațional timp de 20 de ani, dublu față de durata de viață prevăzută inițial.

NASA intenționează, de asemenea, să împărtășească primul studiu de ansamblu al unei planete îndepărtate oferit de telescop, cunoscută sub numele de exoplanetă, tot pe 12 iulie.

„Este ca și cum te-ai afla într-o cameră foarte întunecată și ai avea doar o mică gaură, cât o gămălie de ac, prin care poți privi. Acum, cu Webb, ai deschis o fereastră imensă, poți vedea toate micile detalii ", au concluzionat astronomii.