Astronomii spun că au descoperit cel mai mare asteroid din ultimii opt ani care are potențialul de a distruge o întreagă planetă și că uriașa rocă spațială va traversa orbita Pământului, scriu jurnaliștii de la The Guardian.

Asteroidul, denumit 2022 AP7, a fost semnalat de cercetătorii care căutau roci spațiale pe orbitele Pământului și ale lui Venus.

Autorul principal al studiului, Scott Sheppard și colegii de la Carnegie Institution for Science din Washington spun că au găsit trei asteroizi „destul de mari", dintre care unul - 2022 AP7 - traversează orbita Pământului, ceea ce îl face un asteroid potențial periculos (PHA).

Cu un diametru de aproximativ 1,1 km până la 2,3 km, echipa spune că 2022 AP7 este cel mai mare astfel de asteroid descoperit din 2014 încoace și, probabil, în top 5% dintre cei mai mari asteroizi descoperiți vreodată.

„Orice asteroid cu o dimensiune de peste 1 km este considerat unul care are potențialul să distrugă planete", a declarat Sheppard, adăugând că, în cazul în care un astfel de obiect ar lovi Pământul, impactul ar fi devastator pentru viața așa cum o cunoaștem, iar praful și substanțele poluante ar fi aruncate în atmosferă, unde ar persista ani de zile.

„Suprafața Pământului s-ar răci probabil în mod semnificativ din cauza faptului că lumina solară nu ar ajunge pe planetă. Ar fi un eveniment de extincție în masă cum nu s-a mai văzut pe Pământ de milioane de ani", a spus el.

În timp ce descoperirea lui 2022 AP7 poate sugera scenarii apocaliptice, studiul oferă și unele argumente pentru ca oamenii să nu se îngrijoreze.

„Nu are nicio șansă de a lovi Pământul, în prezent". Sheppard a adăugat că, încet, în timp, asteroidul va începe să traverseze orbita Pământului mai aproape de locul unde se află planeta noastră. Dar, a spus el, „acest lucru va fi cu secole în viitor și nu cunoaștem orbita lui 2022 AP7 suficient de precis pentru a spune multe despre pericolele sale peste sute de ani".

_________________________________________________________________________________________________